In ultima perioada am observat o multime de „agentii”, care ofera clientilor pachete de promovare prin Google Adwords. Lucrurile ar bune si frumoase, daca in spatele ofertelor nu s-ar afla o abordare, sa-i spunem „netransparenta” a business-ului. Google a pornit la inceputul anului o campanie numita Google Engage Pentru Agentii, care invita „profesionistii web” sa isi dezvolte afacerea.
In prima faza „profesionistii” primesc initial 20 (doua zeci) de cupoane de publicitate GRATUITA pentru conturi Adwords, pentru a demonstra clientilor beneficiile advertising-ului prin sistemul Adwords. „Profesionistii” web pot primi cupoane in valoare totala de pana la 5000 RON.
Pare minunat, dar escrocul (profesionist) web s-a orientat sa scoata bani din cupoanele gratuite, si le vinde clientilor, in loc sa le ofere gratuit. Un sistem „hit and run”, fiindca majoritatea nu au expertiza necesara configurarii optime a unei campanii adwords, ceea ce duce la rezultate slabe, clientul nu e convins, Google pierde din reputatie, dar „profesionistul” a vandut cupoanele, cu profit 100%.
In concluzie, Google pare sa fi pierdut din vedere aspectul negativ al implicarii unor indivizi cu pretentii de agentie web, care nu s-au nascut in Romania, dar s-au dezvoltat foarte bine si aici. Asocierea unui brand cu escroci, nu are cum sa nu afecteze respectivul brand, pe termen lung.
Cum sa incepeti corect o promovare Google Adwords
Daca aveti o afacere, si primiti oferta de promovare prin Adwords, cereti neaparat de la agentia respectiva:
– o suma de proba, cu care sa testati Adwords
– dovezi prin care agentia sa demonstreze ca are expertiza necesara promovarii unei afaceri in domeniul web (portofoliu, acreditari etc)
In felul acesta va convingeti ca respectiva agentie va poate ajuta cu adevarat in promovarea afacerii, in mediul online.
3 comments
Oricum Google vrea sa starpeasca optimizarea astfel incat sa apelam cu totii la Adwords! Foarte ok ponturile!
Era de asteptat sa fie exploatate fix eronat aceste cupoane… Cand vine vorba de facut rau intotdeauna suntem mult mai inventivi…
Pare interesanta chestia, dar nu prea am reusit sa pricep tot mecanismul. Mai incercasem ceva de genul, dar nu am avut rabdare 😛