O experienta culinara excelenta in aceste zile nu mai este determinata doar de gustul mancarii, ci si de prezentarea acesteia. Prezentarea mancarurilor a devenit unul dintre factorii care determina succesul unui restaurant in epoca Instagram si social media marketing. Desi nevoia unei prezentari bune a alimentelor nu se bazeaza si depinde doar de retelele sociale, cum ar fi Instagram, ea a fost adaugata la o varietate de motive pentru care este importanta. Iata cateva aspecte legate de importanta prezentarii alimentelor in succesul afacerii voastre si ideile de prezentare a alimentelor pe care ar trebui sa le implementati. Folosind vesela Style horeca, antreprenorii din domeniul Horeca beneficiaza de farfurii, platouri si tacamuri de calitate foarte buna la preturi extrem de avantajoase!
In afara de expunerea pe retelele sociale, exista anumite motive pentru care mancarea trebuie sa fie bine prezentata in restaurantul vostru. Estetica vizuala a mancarurilor vostru este primul aspect care ofera clientilor ideea despre cum va fi intreaga lor experienta alimentara in termeni de gust si senzatie. Iata de ce importanta prezentarea alimentelor, fiind evidentiata in mod repetat si devine o necesitate maxima in restaurante.
Are impact asupra modului in care clientii isi fac alegerile:
Perceptia este un aspect cheie al unei experiente culinare de succes. Credeti sau nu, in afara de gust, clientii depind de vedere pentru a-si judeca mancarea si daca merita sa-si cheltuiasca banii chiar inainte de a o gusta. O prezentare buna a alimentelor da impresia clientilor ca alimentele pe care le serviti sunt de o calitate superioara, care necesita mult efort pentru a le face. Aceasta afirmatie poate fi sustinuta de un sondaj care a servit exact doua feluri de mancare, singura diferenta este ca unul este bine prezentat.
Este important pentru marketingul restaurantelor si expunerea felurilor de mancare:
Nu ar trebui sa va concentrati doar asupra modului in care arata restaurantul vostru, ci si asupra modului in care arata mancarea pe care o serviti. Cea mai mare greseala pe care o puteti face in era retelelor de socializare este sa nu mentineti estetica prezentarii alimentelor voastre. Cand un client adora prezentarea cu mancare, este foarte posibil sa-i faca o poza si sa o posteze pe Instagram, ceea ce la randul sau deschide usi si oportunitati pentru ca restaurant si acetsa poate sa “apara” in fata unor oameni noi si sa ramana relevant pentru baza voastra de clienti.
Prezentarea alimentelor comunica psihologic calitatea restaurantului vostru. Este un semnificant al nivelului de experienta si expertiza a personalului de bucatarie. Prezentarea proasta a alimentelor reflecta o bucatarie dezorganizata si insalubra, cu o calitate slaba a alimentelor.
Ajuta la ridicarea intregului preparat:
O prezentare buna a mancarii este determinata de combinatiile corecte si masurate de elemente formate din mancarea in sine, sosuri, garnitura si garnituri. Aceste combinatii si ingrediente care alcatuiesc o prezentare buna a mancarii nu numai ca adauga, ci si ridica calitatea si gustul preparatului. Diferite tipuri de sos si garnituri adauga o aroma si o textura diferita preparatului, facand intreaga prezentare a alimentelor nu numai placuta vizual, ci si mai gustoasa.
Sfaturi esentiale de prezentare a alimentelor de retinut
Prezentarea alimentelor nu este doar o forma de arta, ci si alcatuita din stiinta pentru a va face felul de mancare gustos si delicios, la fel ca perceptia asupra lui. Iata cateva idei pentru restaurante pe care ar trebui sa le implementati in restaurantul vostru:
Diferite forme se potrivesc diferitelor alimente. Farfuriile rotunde sunt potrivite pentru alimente sanatoase si consistente si ajuta la infatisarea familiaritatii, in timp ce farfuriile unghiulare confera alimentelor un aspect elegant, inteligent si modern si sunt folosite pentru a prezenta deserturi moderne sau alimente savuroase.
2. Dimensiunea farfuriei
Dimensiunea farfurii este un alt factor care este de prima importanta in prezentarea alimentelor. Marimea acesteia trebuie bine gandita, deoarece o farfurie prea mica va face ca mancarea sa para aglomerata, in timp ce o farfurie prea mare va face ca cantitatea sa para putina. Dimensiunea farfuriilor trebuie, de asemenea, sa sustina designul. De exemplu, daca sunt multe elemente si intentionati sa le plasati vertical, trebuie aleasa o farfurie mai mica, dar nu prea mica, deoarece ar fi necesare niste spatii albe la limita.
3. Culoarea farfuriilor
Psihologia culorilor nu este un mit. Asa cum culoarea interiorului restaurantului afecteaza intreaga vibratie si senzatia experientei culinare, culorile farfuriilor voastre afecteaza si ele perceptia celui care consuma un anumit feld e mancare. Culorile diferite transmit mesaje diferite psihologiei clientilor tai. Dincolo de culori, ar trebui sa va amintiti intotdeauna sa nu includeti albastrul in nicio vesela, deoarece activeaza dieta si controleaza simturile alimentare in psihologia umana. Nu puteti gresi niciodata cu farfuriile albe, deoarece acestea accentueaza varietatea culorii din felul de mancare si o inalta. Pentru o senzatie mai contemporana si mai puternica puteti opta pentru farfurii de culoare neagra.
4. Garnitura adecvata
In ciuda faptului ca am evidentiat importanta esteticii vizuale pe farfurie in tot acest articol, nu ar trebui sa folositi o garnitura doar in scop de frumusete. Ar trebui sa va asigurati ca garnitura va complimenteaza felul de mancare in ceea ce priveste aroma, textura si cantitate, pentru a scoate in evidenta tot ce este mai bun din mancare nu numai vizual, ci si gustativ.
Acestea sunt cele mai importante criterii de luat in seama. Desigur, exista si alte aspecte care tin si de clientela specifica a restaurantului saud e stilul promovat. Farfuriile, daca vorbim de un restaurant modern, trebuie sa arate minimalist sau cu forme contemporane. Daca vorbim de un restaurant rustic, farfurii traditionale, multe accesorii din lemn sunt ideale pentru a promova ideea. In orice caz, incercati sa creati o anumita armonie intre felul de mancare si farfuria din care o serviti.