Acum cativa ani, inchirierea in regim hotelier era un domeniu aproape exclusiv rezervat litoralului si zonei montane. Odata cu dezvoltarea acestor tipuri de inchirieri si in marile orase, tot mai multi proprietari de apartamente si garsoniere se simt tentati sa incerce aceasta metoda de a castiga bani in plus cu proprietatea detinuta.
Cei care detin un apartament sau o garsoniera pe care nu le utilizeaza, le pot transforma cu usurinta intr-o sursa in plus de venit. Ele pot fi inchiriate fie pe termen lung sau in regim hotelier, pentru turisti si oameni de afaceri.
Avantajele inchirierii unei garsoniere in regim hotelier
1. Proprietarul poate concomitent cu inchirierea sa incerce si vanzarea proprietatii, nefiind incurcat de contracte de inchiriere semnate pe anumite perioade.
2. Tarifele pentru inchirierea in regim hotelier sunt mult superioare pretului cerut pentru inchirierea pe termen lung. Desi nu exista garantia ca proprietarul va avea clienti in permanenta, cateva luni inchirate pe an cumuleaza un profit mai mare decat inchirierea integrala a proprietatii timp de un an .
3. Turistii care inchireaza garsoniere in regim hotelier nu aduc nici o modificare proprietatii, iar pentru orice dauna adusa se pot cere despagubiri la finalul sejurului. De asemenea, este mult mai usor de controlat numarul de persoane sau prezenta animalelor de companie.
De ce este nevoie pentru a inchiria o garsoniera in regim hotelier?
Pe langa avantajele pe care le ofera acest tip de inchiriere a garsonierei, exista si cateva cerinte in plus, care nu ar fi aduse in discutie in cazul inchirierii pe termen lung:
1. Garsoniera trebuie sa fie complet mobilata. Spre deosebire de chiriasii care cauta o locuinta si vin adesea cu mobila si finisajele proprii, turistii cauta o locuinta la cheie, nu doar complet mobilata, ci si perfect utilata. Pentru a putea inchiria turistilor, toate detaliile trebuie puse la punct, iar garsoniera trebuie sa dispuna de internet, cablu si preferabil aer conditionat.
2. Curatenia si prima impresie sunt de maxima importanta pentru a atrage clienti. Odata ce locuinta este aranjata impecabil, se fac poze care sa ilustreze cat mai clar toate facilitatiile si mobilierul aferent. Situatia din aceste poze trebuie sa se reflecte si in realitate de cate ori clientul ajunge la destinatie, pentru a evita review-urile proaste.
3. Pretul trebuie sa fie competitiv. Luand in calcul calitatea finisajelor si tipul de facilitati oferite, dar si locatia si marimea proprietatii, se face un studiu de piata pentru a determina pretul aproximativ cerut pentru alte garsoniere in regim hotelier cu dotari asemanatoare. Pentru inceput se poate incerca un pret usor sub pretul pietei.
4. Promovarea. Promovarea se poate face in ziare (de triaj national), pe site-uri de anunturi sau pe site-uri de specialitate. Pentru a mari castigurile si a atinge un public mai larg, se poate incerca si promovarea pentru turistii straini printr-o pagina de prezentare in limba engleza si postarea unor anunturi detaliate si pe un ton cat se poate de profesional pe site-urile de anunturi turistice din afara granitelor.